افق سوم افق سوم
افق سوم افق سوم

افق سوم

  • صفحه نخست
  • نکته نوشت
  • پرونده ویژه
  • نگاه کارشناسان
  • اقتصاد
  • دفاعی و امنیتی

افق سوم رسانه آگاهی و پیشرفت

۷ تیر ۱۴۰۵
  • صفحه نخست
  • اقتصاد
  • بین الملل
  • دفاعی و امنیتی
  • سیاست
  • فرهنگ
  • صوت و تصویر

قالیباف: با جدیت پیگیر خاتمه جنگ در لبنان هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس با رئیس مجلس لبنان، گفت: پایان جنگ در لبنان و حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور، جزء مهمی از بند اول تفاهم نامه اسلام آباد بین ایران و آمریکا است. به گزارش افق سوم به نقل...

کد خبر :41973 ژوئن 28, 2026
چاپ
1 بازدیدها
0 نظر
رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس با رئیس مجلس لبنان، گفت: پایان جنگ در لبنان و حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور، جزء مهمی از بند اول تفاهم نامه اسلام آباد بین ایران و آمریکا است.

به گزارش افق سوم به نقل از خبرگزاری میزان –

به گزارش خانه ملت، محمد باقر قالیباف و آقای نبیه بری رئیس مجلس لبنان بعد از ظهر امروز با هم تلفنی گفت‌و‌گو کردند.

قالیباف ضمن عرض تسلیت ایام عزای سیدالشهدا (ع) و آرزوی قبولی عزاداری‌های رئیس مجلس و مردم لبنان، افزود: امیدواریم شهدای جنگ اخیر لبنان با شهدای عاشورا محشور شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این موضوع که در گفت‌و‌گو‌های هفته گذشته در سوئیس یکی از مهمترین موضوعات بحث پایان جنگ در لبنان و حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور بود، اظهار داشت: این مسئله جزء مهمی از بند اول تفاهم نامه اسلام آباد بین ایران و آمریکا است که در گفت‌و‌گو‌های سوئیس پس از اشاره جدی هیئت مذاکره کننده ایران به موارد نقض این ماده مقرر شد یک واحد کنترل منازعه بین ایران، آمریکا و لبنان تشکیل شود و این واحد روند اجرای این ماده در لبنان را پیگیری کند.

قالیباف تاکید کرد: هدف ما خاتمه جنگ در لبنان، بازگشت آورگان به خانه و کاشانه خود و رفع اشغالگری و خروج رژیم صهیونیستی از سرزمین لبنان است و ما با جدیت پیگیر این موضوع هستیم.

در ادامه این گفت‌و‌گو آقای نبیه بری با تشکر از مواضع جمهوری اسلامی ایران و هیئت مذاکره کننده ایران، افزود: آنچه شما در سوئیس پیگیری کردید در جهت منافع مردم لبنان است، اما دشمن صهیونیستی تلاش می‌کند موضوع اعاده حاکمیت و تمامیت ارضی لبنان در چارچوب تفاهم اسلام‌آباد را از طریق دیگری دور بزند.

رئیس مجلس لبنان به تفاهم واشنگتن بین لبنان و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: این یک توطئه و فتنه است و امام علی (ع) می‌فرمایند فتنه بدتر از قتل است.

همچنین دو طرف در این تماس تلفنی بر برگزاری سریع‌تر نشست «واحد کنترل منازعه» برای کنترل و خاتمه جنگ در لبنان تاکید کردند.

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها:

محمدباقر قالیباف

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افق سوم افق سوم

افق سوم رسانه آگاهی و پیشرفت

افق سوم محملی برای ارائه راه‌حل‌های معطوف به مشکلات تاریخی ایران از جمله پیشرفت به شمار می‌رود. اولویت این رسانه ورود به حوزه‌هایی است که در رضایتمندی مردم از کیفیت زندگی نقش محوری دارند.

دسترسی سریع

  • صفحه نخست
  • نکته نوشت
  • پرونده ویژه
  • نگاه کارشناسان
  • اقتصاد
  • دفاعی و امنیتی
  • سیاست
  • فرهنگ
  • صوت و تصویر
  • بین الملل
  • ارتباط با ما
  • درباره ما

مجوز ها

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به رسانه افق سوم است. بازنشر مطالب صرفا با اجازه کتبی مجاز است.
طراحی سایت توسط بلوط وب