افق سوم افق سوم
افق سوم افق سوم

افق سوم

  • صفحه نخست
  • نکته نوشت
  • پرونده ویژه
  • نگاه کارشناسان
  • اقتصاد
  • دفاعی و امنیتی

افق سوم رسانه آگاهی و پیشرفت

۷ تیر ۱۴۰۵
  • صفحه نخست
  • اقتصاد
  • بین الملل
  • دفاعی و امنیتی
  • سیاست
  • فرهنگ
  • صوت و تصویر
افشای اسناد محرمانه از طرح واشنگتن و تل‌آویو برای سرنگونی حکومت ایران روزنامه جروزالم پست افق سوم
رسانه عبری فاش کرد؛

پرونده نبرد پیش رو: افشای اسناد محرمانه از طرح واشنگتن و تل‌آویو برای سرنگونی حکومت ایران!

در اوج تنش‌های فزاینده منطقه‌ای، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی مدعی شد به اسنادی دست یافته که از هماهنگی راهبردی آمریکا و اسرائیل برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران در دوران ترامپ حکایت دارد. این گزارش نشان می‌دهد پس از ناکامی در حملات مستقیم علیه ایران، تل‌آویو اکنون به راهبرد نفوذ، آشوب داخلی و ترور نخبگان روی آورده است.
کد خبر :7265 نوامبر 13, 2025
چاپ
163 بازدیدها
0 نظر

به گزارش افق سوم از آسوشیتدپرس، این اسنادی که روزنامه عبری جروزالم‌پست در گزارش خود به آن استناد کرده، نشان می‌دهد که تل‌آویو و واشنگتن برای اجرای این طرح، مهلت زمانی مشخصی تا پایان دوره ریاست‌جمهوری ترامپ تعیین کرده بودند.

انتشار این اسناد نه‌تنها عمق همکاری‌های امنیتی و اطلاعاتی میان آمریکا و رژیم صهیونیستی را آشکار می‌سازد، بلکه نشان‌دهنده تلاش دو طرف برای سوءاستفاده از فضای سیاسی حاکم بر واشنگتن و تلقی آن به‌عنوان «فرصتی طلایی» برای تغییر اوضاع در تهران است.

سؤال کلیدی: نقشه اصلی چیست؟

اما سؤال اصلی این است: با توجه به حساسیت بالای پرونده ایران و خطرات هرگونه رویارویی مستقیم، رژیم صهیونیستی دقیقا بر چه عاملی در این طرح مخفیانه حساب باز کرده است؟ آیا تل‌آویو بر فروپاشی داخلی در ایران امید بسته، یا به دنبال درگیری مستقیم است؟ یا شاید می‌کوشد پیش از تغییر شرایط در کاخ سفید، واقعیت جدیدی را بر منطقه تحمیل کند؟

تغییر استراتژی پس از ناکامی

بر اساس این گزارش، کارشناسان تاکید کرده‌اند که اسرائیل پس از ناکامی در انهدام  تاسیسات هسته‌ای ایران طی جنگ اخیر، اکنون به یک سناریوی جدید روی آورده است. سناریویی که بر محور “نفوذ در ایران، ایجاد ناآرامی‌ها و آشوب داخلی و ترور دانشمندان و نخبگان علمی و نظامی” استوار است.

جروزالم پست نوشت: «اسرائیل که در جنگ اخیر خود تلفات سنگینی متحمل شد، اکنون در تلاش است تا از مسیرهای غیرمستقیم، به هدف خود برای تضعیف ساختار ساختار سیاسی و امنیتی جمهوری اسلامی دست یابد.»

یک کارشناس صهیونیستی نیز در گفت‌وگو با این رسانه اذعان کرده است: «اسرائیل در تلاش برای نابودی کامل برنامه هسته‌ای ایران در جریان جنگ ناکام ماند و اکنون با پشیمانی به دنبال راهبردی جایگزین است.»

پاسخ ایران: خنثی‌سازی یک شبکه جاسوسی

در همین حال، وزارت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز گذشته از کشف و انهدام یک شبکه جاسوسی وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش رسانه‌های رسمی، این شبکه با هدایت مستقیم موساد و سازمان سیا در چند استان کشور فعالیت می‌کرد و قصد داشت با اقدامات خرابکارانه، امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار دهد.

گفته می‌شود عملیات شناسایی و دستگیری عوامل این شبکه به صورت هم‌زمان در چندین استان انجام شده، اما جزئیات بیشتری درباره زمان و مکان عملیات یا تعداد بازداشت‌شدگان اعلام نشده است.

برچسب ها:

آمریکااخبار بین المللاسرائیلافق سومانهدام شبکه جاسوسیایرانبین المللجنگ 12 روزهجنگ ایران و اسراییلرژیم صهیونیستیسازمان سیاموسادوزارت اطلاعات

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

افق سوم افق سوم

افق سوم رسانه آگاهی و پیشرفت

افق سوم محملی برای ارائه راه‌حل‌های معطوف به مشکلات تاریخی ایران از جمله پیشرفت به شمار می‌رود. اولویت این رسانه ورود به حوزه‌هایی است که در رضایتمندی مردم از کیفیت زندگی نقش محوری دارند.

دسترسی سریع

  • صفحه نخست
  • نکته نوشت
  • پرونده ویژه
  • نگاه کارشناسان
  • اقتصاد
  • دفاعی و امنیتی
  • سیاست
  • فرهنگ
  • صوت و تصویر
  • بین الملل
  • ارتباط با ما
  • درباره ما

مجوز ها

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به رسانه افق سوم است. بازنشر مطالب صرفا با اجازه کتبی مجاز است.
طراحی سایت توسط بلوط وب