اخبار تهران|زیرگذر بزرگراه حکیم-تعاون بزودی افتتاح میشود
زیرگذر بزرگراه حکیم-تعاون؛ بهزودی افتتاح میشود. اجتماعی به گزارش گروه اجتماعی به گزارش افق سوم به نقل از خبرگزاری تسنیم، احداث زیرگذر بزرگراه حکیم در تقاطع با بلوار تعاون از مهرماه سال 1402 با هدف...
زیرگذر بزرگراه حکیم-تعاون؛ بهزودی افتتاح میشود.
به گزارش گروه اجتماعی به گزارش افق سوم به نقل از خبرگزاری تسنیم، احداث زیرگذر بزرگراه حکیم در تقاطع با بلوار تعاون از مهرماه سال 1402 با هدف تامین سفرهای گذری و عبوری از سطح زیرین و تامین دسترسیهای بلوار تعاون و سایر گردشهای مورد نیاز ترافیکی از سطح زمین در حال اجراست.
مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران با اعلام خبر تسریع عملیات اجرایی زیرگذر بزرگراه حکیم در تقاطع با بلوار تعاون، افزود: زیرسازی این محور با اجرای 5068 تن بتن غلتکی در هفته گذشته به پایان رسیده و لایه نخست آسفالت نیز با پخش 2700 تن آسفالت بیندر تکمیل شد.
وی ادامه داد: عملیات تکمیلی نظیر پیاده روسازی و جدولکاری در مراحل نهایی است و متعاقب نصب هندریل های بخش شرقی زیرگذر، این عملیات در بخش غربی به مراحل پایانی نزدیک می شود.
مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران از نصب 78 پایه روشنایی و 32 پروژکتور زیرگذر و ادامه جایگذاری 1200 مترطول نیوجرسی خبر داد و افزود: نصب تابلو و علائم ترافیکی از شب گذشته آغاز شده است.صداقتی اظهار داشت: پیشرفت پروژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه حکیم در تقاطع با بلوار تعاون از مرز 90 درصد فراتر رفت.
وی نیمه نخست تیرماه را زمان بهره برداری از زیرگذر بزرگراه حکیم اعلام و خاطرنشان کرد: دسترسی های روسطحی بلوار تعاون نیز یکماه پس از گشایش زیرگذر، به بهره برداری می رسد.
گفتنی است پس از احداث بزرگراه حکیم، دسترسی های محلی بلوار تعاون مسدود و بدین صورت گردش های ترافیکی مازاد بر شهروندان تحمیل می شد. اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه حکیم با بلوار تعاون، کاهش ترافیک تقاطع بزرگراه شهید باکری در شرق و کاهش بار ترافیکی میدان المپیک در غرب بلوار تعاون و مجموعا کاهش 35 کیلومتر پیمایش اضافی در شبکه ترافیکی منطقه 5 را به دنبال خواهدداشت.
نقشه عملیاتی و اجرایی مدیریت شهری منطقه 4 برای برگزاری حماسه وداع و تشییع رهبر شهید
سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه 4، با تأکید بر رویکرد «خدماترسانی جهادی» از برنامهریزی گسترده این منطقه برای پشتیبانی از برگزاری مراسم خبر داد و محورهای اصلی اقدامات را تشریح کرد.
وی با اشاره به ایجاد شبکه گسترده تعاملات و مشارکتهای محلی اظهار کرد: نخستین گام در اجرای این دستورالعمل، ایجاد یک شبکه منسجم برای بهرهگیری از ظرفیتهای نهادی است. بر این اساس، شهرداری منطقه 4 موظف شده است ضمن برقراری تعامل مستقیم و برگزاری جلسات هماهنگی با فرماندهان محلی سپاه، مسئولان امور مساجد، اتحادیههای صنفی، آموزش و پرورش منطقه، شرکتهای توسعه فضاهای ورزشی و ستادهای مردمی، از تمام ظرفیتهای موجود بهره گیرد. این شبکه، پشتیبانی لازم برای برگزاری مراسم را از طریق هیئتهای مذهبی و گروههای داوطلب مردمی در سطح محلات تضمین خواهد کرد.
موسوی در ادامه با اشاره به عملیات گسترده اسکان و میزبانی گفت: یکی از مأموریتهای ابلاغی به مناطق، شناسایی و ثبت دقیق ظرفیتهای اقامتی است. منطقه 4 تمامی ظرفیتهای بالقوه خود شامل سولههای مدیریت بحران، ورزشگاهها، مدارس منتخب، مساجد، سراهای محله و ظرفیتهای نهادهای دولتی و خصوصی را شناسایی کرده است. این اماکن نه تنها برای اسکان، بلکه به عنوان نقاط پشتیبانی و استراحت زائران آمادهسازی شده و فهرست نهایی آنها برای هماهنگی استانی و اطلاعرسانی به زائران نهایی شده است.
شهردار منطقه 4 با بیان اینکه «قرارگاه خدمات شهری» مسئول اجرای مأموریتهای این حوزه است، افزود: در بخش تأمین بهداشت و سلامت، نصب و جانمایی فوری سرویسهای بهداشتی سیار در نقاط حساس و پرتردد، بهسازی و مرمت سرویسهای بهداشتی اماکن عمومی و مساجد تحت پوشش و همچنین شستوشوی مستمر این فضاها در دستور کار قرار دارد.
وی ادامه داد: در حوزه مدیریت آب و دما نیز تأمین آب شرب مورد نیاز عزاداران از طریق استقرار تانکرهای آبرسان و خطوط انتقال آب موقت انجام خواهد شد و عملیات آبپاشی در مسیرهای پرتردد با هدف کاهش دمای محیط و جلوگیری از تنش گرمایی زائران اجرا میشود.
موسوی با اشاره به اقدامات پیشبینی شده در بخش نظافت و پیرایش شهری اظهار کرد: اجرای دورههای پاکسازی و شستوشوی شبانهروزی به صورت چرخههای 24 و 48 ساعته برای تمامی معابر، شریانهای اصلی و مسیرهای منتهی به محل تجمع، رسیدگی ویژه به فضای سبز، رنگآمیزی و پاکسازی جدارههای شهری و همچنین تأمین روشنایی محیطی مسیرها در طول شب از جمله وظایفی است که با اولویت بالا اجرا خواهد شد.
وی همچنین از تشکیل «قرارگاه حملونقل و ترافیک منطقه 4» برای تسهیل تردد خبر داد و گفت: ایجاد ظرفیت حمایتی از طریق بسیج ناوگان اتوبوسرانی، مینیبوس، ون و تاکسیهای تحت نظر منطقه برای جابهجایی زائران، ساماندهی کامل پارکینگهای موقت، مدیریت ورود و خروج در پایانهها و هدایت جریان ترافیک به منظور جلوگیری از انسداد مسیرهای اصلی از مهمترین وظایف این قرارگاه است.
شهردار منطقه 4 افزود: راهاندازی موکبها و ایستگاههای توزیع نذورات و خدمات رفاهی در گلوگاههای ترافیکی و ورودیهای پرتردد نیز با هدف مدیریت بهتر جمعیت و جلوگیری از خستگی زائران انجام خواهد شد.
موسوی با تأکید بر آمادگی کامل حوزه ایمنی و انتظامات شهری خاطرنشان کرد: «قرارگاههای ایمنی و انتظامات شهری» با تمام توان در حالت آمادهباش قرار دارند و وظیفه آنها نظارت بر ایمنی محلهای تجمع، شناسایی نقاط پرخطر، هماهنگی با نیروهای امدادی و مدیریت نظم عمومی در حاشیه مراسم است تا هیچگونه خللی در برگزاری مراسم و امنیت شهروندان ایجاد نشود.
وی در پایان تصریح کرد: تمام معاونتها و مدیران منطقه 4 موظف شدهاند با نگاهی فراتر از وظایف اداری، تمامی امکانات سختافزاری و نیروی انسانی را تا پایان مراسم و بازگشت کامل شرایط به وضعیت عادی، به صورت شبانهروزی در اختیار این مأموریت ملی قرار دهند.
آخرین مراحل آمادهسازی زائر شهر منطقه13 پایش میدانی شد
سیدمحمدرحیم مرتضوی، شهردار منطقه 13 شهر تهران در جلسه هماهنگی اسکان موقت مراسم بدرقه رهبر شهید انقلاب که با حضور محمدمهدی حسن زاده مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران و نمایندگان وزارت دفاع و مسئولان نهادهای خدمات رسان در پردیس مسافربری شرق تهران برگزار شد، با اشاره به ظرفیتهای فرامنطقهای برای زائران تشییع قائد امت اظهار کرد: بوستان جنگلی 600 هکتاری سرخهحصار و پردیس مسافربری شرق پایتخت برای اسکان و پشتیبانی در نظر گرفته شده و تمهیدات لازم با دستگاههای مرتبط برای تأمین زیرساختها و خدمات مورد نیاز در حال انجام است.
مرتضوی با بیان اینکه فضاهای عمومی منطقه13 برای اسکان موقت و خدمترسانی به بیش از 100 هزار زوار تشییع رهبر شهید انقلاب شناسایی و در حال آماده سازی است، تأکید کرد: با همافزایی میان مدیریت شهری، وزارت دفاع، هلالاحمر و سایر دستگاههای مسئول، تلاش خواهیم کرد خدمات مناسب و شایستهای به زائران ارائه شود .
دعوت از میهماننوازی شهروندان منطقه 2 در پویش نذر میزبانی
در آستانه برگزاری مراسم باشکوه وداع و تشییع پیکر رهبر شهید ایران و خانواده ایشان که تهران میزبان حضور گسترده تودههای مردم و زائران از سراسر کشور است، شهرداری منطقه 2 باهدف ساماندهی خدمات و بهرهگیری از ظرفیتهای ارزشمند مردمی، پویش اجتماعی «نذر میزبانی» را کلید زد.
در این پویش، از تمامی شهروندانی که دارای ظرفیتهای لازم برای اسکان و خدمترسانی به زائران و عزاداران هستند، دعوت شده است تا با مشارکت در این طرح، سهمی در خدمترسانی به سوگواران این حماسه ملی ایفا کنند. هدف از این اقدام، ایجاد بستری برای پیوند میان ظرفیتهای خانگی مردم و نیازهای عملیاتیِ این مراسم عظیم است تا میهمانان و زائران در روزهای سوگ، با بهترین کیفیت ممکن مورد استقبال قرار گیرند. پویش «نذر میزبانی» فرصتی است تا تجلی عینی همدلی، ایثار و روحیه میهماننوازی اصیل ایرانیان در روزهای حزن و حماسه را به نمایش بگذارد و هر شهروند، در جایگاه خود، با کوچکترین امکانات، در کنار شکوه این مراسم ایستاده و در مسیر خدمت به عزاداران و زائران گام بردارد.
در راستای مدیریت بهتر این فرایند، از شهروندان علاقهمند دعوت میشود تا آمادگی خود را از طریق پیامرسان بله روابطعمومی شهرداری منطقه 2 به آدرس اعلام نموده و ضمن ثبت ظرفیتهای موجود (اعم از اسکان، پذیرایی یا سایر خدمات جانبی)، در برنامهریزی دقیق و تخصصی این مراسم سهیم شوند.
ثبتنام داوطلبانه برای «خادمین امام شهید» مراسم تشییع باشکوه و وداع با رهبر شهید انقلاب
ثبتنام داوطلبان فعالیت به عنوان «خادمین امام شهید» (شهروندان، کارکنان شهرداری تهران و خانواده همکاران داوطلب برای انتظامبخشی مراسم تشییع) آغاز شد.
مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر امام شهید امت حضرت آیتالله خامنهای و خانواده معظم ایشان، یکی از مهمترین و ماندگارترین رویدادهای ملی و مردمی کشور به شمار میآید؛ آیینی باشکوه که جلوهای از قدرشناسی، وفاداری و همبستگی ملت ایران در پاسداشت مجاهدتها، آرمانها و میراث ارزشمند آن شخصیت بیبدیل خواهد بود.
پیشبینی حضور گسترده اقشار مختلف مردم از سراسر کشور در این مراسم، ضرورت برنامهریزی دقیق و بهرهگیری از همه ظرفیتهای مردمی را برای برگزاری هرچه منظمتر، باشکوهتر و ایمنتر آن دوچندان ساخته است.
در همین راستا و با هدف تسهیل خدمترسانی به شرکتکنندگان، راهنمایی و هدایت جمعیت، حفظ نظم عمومی و پشتیبانی از بخشهای اجرایی مراسم، شهرداری تهران از همه شهروندان متعهد، مسئولیتپذیر و علاقهمند، کارکنان خدوم شهرداری تهران و خانواده همکاران دعوت به عمل میآورد تا با حضور داوطلبانه خود، در این حرکت بزرگ ملی و مردمی به عنوان «خادمین امام شهید» مشارکت نمایند.
بیتردید همراهی و همکاری نیروهای داوطلب، نقشی مؤثر در برگزاری شایسته این مراسم تاریخی و ارائه خدمات مطلوب به خیل عظیم عزاداران و شرکتکنندگان خواهد داشت.
علاقهمندان به فعالیت به عنوان «خادم امام شهید» میتوانند از دو طریق نسبت به اطلاع از شرایط و ثبتنام اقدام کنند. متقاضیان میتوانند با شمارهگیری کد دستوری 137333# یا از طریق اپلیکیشن «شهرزاد» وارد فرآیند ثبتنام شوند. داوطلبان در هر دو روش، پس از ورود به برنامه «شهرزاد»، باید بخش «خادمین امام شهید» (آیکون اختصاصی) را انتخاب کنند.
همکاران شهرداری تهران در صورت اقدام در نقش«همکار مشارکتجو» و دعوت از شهروندان، اعضای خانواده و حلقههای ارتباطی خود برای ثبتنام به عنوان «خادمین امام شهید» میتوانند شبیه به شیوهی اجرا شده در برنامه «من شهردارم»، این ثبتنامها را در برنامه شهرزاد با کد 99 (با نام کد همکاران برای خانواده) ثبت نمایند تا به عنوان «عملکرد همکار مشارکتجو» در سامانه ثبت شود.
انتهای پیام/